Firearm & Gun Forum - FireArmsTalk.com

Firearm & Gun Forum - FireArmsTalk.com (http://www.firearmstalk.com/forums/)
-   Blackpowder & Musket (http://www.firearmstalk.com/forums/f22/)
-   -   Bougnt this from Harbor Freight to keep BP stuff in. (http://www.firearmstalk.com/forums/f22/bougnt-harbor-freight-keep-bp-stuff-56310/)

towboater 01-25-2012 07:51 PM

Bougnt this from Harbor Freight to keep BP stuff in.
 
I was just gonna buy a punch set to make wads. Then saw this. Figured it would work great for keeping my stuff in.

Purdy good deal. http://www.harborfreight.com/eight-drawer-wood-tool-chest-94538.html

http://i179.photobucket.com/albums/w...t_er/012-1.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w...oat_er/008.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w...oat_er/011.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w...oat_er/009.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w...oat_er/010.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w...oat_er/006.jpg

KAB 01-25-2012 08:11 PM

Sweet ! Can't go wrong with that deal , would cost tripple to make it yourself and lots of time too , and oh yeh LOTS of talent . Looks pretty nice , all wood too . Plus you got the mirror to look at your pretty self after you drool over your 1858 Remington you got in there , LOL ...

KAB 01-25-2012 08:14 PM

Dont you just hate that , you go out for Bread and come home with a new Mercedez Benz ?
Revolver wad punches you say , and you got this , and punches , hmmmm , good to be an American aint it !

trip286 01-25-2012 08:22 PM

I went to my neighbor for a cup of sugar, came home with an onion... Don't ask how, I haven't figured that out myself.

By the way, sweet set up, I likey.

towboater 01-25-2012 08:32 PM

Yep. It is all solid wood. The drawer floors are pressed wood. But are sturdy. I was surprised with the quality. Very pleased..

towboater 01-25-2012 08:33 PM

The Remmy fits in the two bottom drawers also. Plenty big enough.

orangello 01-25-2012 08:41 PM

Very Nice! I don't think i have enough BP stuff to warrant one, but it might be a good motivator. So, other than your takedown tools and your Remington, what all do you plan to keep onboard? Do you think a powderhorn would fit in there? {wonders if that would fit in my safe}


Quote:

Originally Posted by KAB (Post 689169)
Plus you got the mirror to look at your pretty self after you drool over your 1858 Remington you got in there , LOL ...

The mirror is for checking the barrel and cylinders without having to put your head in front of a potentially loaded revolver, i'm sure. ;)

KAB 01-25-2012 10:26 PM

Maybe for shaving ? LOL
 
Quote:

Originally Posted by orangello (Post 689187)
Very Nice! I don't think i have enough BP stuff to warrant one, but it might be a good motivator. So, other than your takedown tools and your Remington, what all do you plan to keep onboard? Do you think a powderhorn would fit in there? {wonders if that would fit in my safe}




The mirror is for checking the barrel and cylinders without having to put your head in front of a potentially loaded revolver, i'm sure. ;)

I think its for shaving , Orangello , or make-up ( Towboaters :D ) . I think a bore light would work much better than a mirror anywayz , and looking down a barrel is not dangerous , nor is looking into a cylinder . You actually have to pull the trigger . Guns dont kill people , people kill people , right ;)
Guns are innert , ammo is innert , people are stupid . If you don't know your gun is loaded to start with , you got bigger issues than smoke and mirrors anywayz :D . Maybe its for Morse Code ? Maybe its just for looks .
Cap and ball revolvers have to be capped to be dangerous , IF YOU PULL THE TRIGGER that is . Otherwise there is absolutely no danger in them .

c3shooter 01-25-2012 11:12 PM

Very nice! BTW, anyone looking to buy from Harbor Freight, every issue of American Rifleman and Popular Science has a page of ads for HF, with a coupon for 20% off any one item in store.

Chandler51 01-25-2012 11:53 PM

Quote:

Originally Posted by c3shooter
Very nice! BTW, anyone looking to buy from Harbor Freight, every issue of American Rifleman and Popular Science has a page of ads for HF, with a coupon for 20% off any one item in store.

Yep, my dad makes me bring him the coupon every month!


All times are GMT. The time now is 02:18 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.